vineri, 30 ianuarie 2009

Mireasa cu sosete rosii


Lansare de carte la Singeorz-Bai: „Mireasa cu sosete rosii” de Adela Greceanu

Editura Polirom vă invită sîmbătă, 21 februarie, ora 18.00, la lansarea romanului Mireasa cu şosete roşii de Adela Greceanu.

Evenimentul va avea loc la Muzeul de Artă Comparată din Sîngeorz-Băi şi va fi urmat de lectura unui fragment din roman. Va vorbi despre carte, alături de autoare, Marin Mălaicu-Hondrari.

„Adela Greceanu are forţă prin neasemănare.” (Nora Iuga)

„Adela Greceanu este, fără doar şi poate, o personalitate artistică distinctă, care, indiferentă la ultimele mode poetice, a ajuns de timpuriu la o formulă personală, situată undeva la jumătatea drumului dintre poezie şi proză, ficţiune şi viaţă, poem şi pagina de jurnal.” (Octavian Soviany)

„Nu sînt prozatoare, dar «poezia» mea are «poveste». Nu am imaginaţie. Dar aud bine. Am început prin a transcrie vocile unor personaje feminine din copilărie. M-am distrat pe cinste lăsîndu-le să-şi spună fiecare povestea. Dacă în prima parte e multă gălăgie (cinci femei, chiar dacă una dintre ele e moartă, pot face destul tărăboi), în partea a doua e foarte multă tăcere. I-am dat jos şosetele miresei şi am lăsat-o singură. Mult a fost pînă i-am prins vocea diurnă, cum îmi place mie să zic. Prin scris încerc să ţin pasul cu mine.” (Adela Greceanu)

Adela Greceanu (pseudonimul literar al Adelei Maria Duţu) s-a născut la Sibiu în 1975. Este licenţiată în Jurnalism şi, din 1998, lucrează la Radio România Cultural. În prezent realizează o emisiune de literatură numită Noua revistă vorbită. Colaborează la importante publicaţii culturale din România, precum Dilema Veche, Dilemateca, Time Out. A debutat editorial în 1997 cu volumul de poezie Titlul volumului meu, care mă preocupă atît de mult... (Editura Eminescu), pentru care a obţinut Premiul Asociaţiei Scriitorilor din Sibiu, Marele Premiu „Cristian Popescu” şi Premiul Frontiera Poesis. În 2001 a publicat Domnişoara Cvasi (Editura Vinea), urmată de Înţelegerea drept în inimă (Editura Paralela 45, 2004). Marin Mincu a publicat în 1998 antologia critică numită Poezia română actuală. De la Adela Greceanu la Leonid Dimov. Adela Greceanu a susţinut lecturi în ţară şi în străinătate (Viena, Berlin, Leipzig, Medana, Göteborg, Stockholm, Uppsala), iar textele ei au fost traduse în germană, engleză, suedeză, slovenă şi albaneză. Este membră a Uniunii Scriitorilor din România şi a PEN Club România.

Niciun comentariu: