vineri, 7 mai 2010


Adela Greceanu la Festivalul de Literatura Dasein, Atena


• Scriitoarea Adela Greceanu este invitata la Festivalul de Literatura "DASEIN", Atena. • Adela Greceanu este autoarea volumului Mireasa cu sosete rosii, primul sau roman, publicat la Polirom, in colectia EGO. Proza • Festivalul se va desfasura in perioada 7-9 mai si va avea invitati din Turcia, Bulgaria, Israel, Marea Britanie, Romania si Grecia.

Autoarea va sustine o lectura publica din Mireasa cu sosete rosii simbata, 8 mai, la ora 19.30.
Adela Greceanu (pseudonimul literar al Adelei Maria Dutu) s-a nascut la Sibiu in 1975. Este licentiata in Jurnalism si, din 1998, lucreaza la Radio Romania Cultural. in prezent realizeaza o emisiune de literatura numita Noua revista vorbita. Colaboreaza la importante publicatii culturale din Romania, precum Dilema Veche, Dilemateca, Time Out. A debutat editorial in 1997 cu volumul de poezie Titlul volumului meu, care ma preocupa atit de mult... (Editura Eminescu), pentru care a obtinut Premiul Asociatiei Scriitorilor din Sibiu, Marele Premiu „Cristian Popescu” si Premiul Frontiera Poesis. in 2001 a publicat Domnisoara Cvasi (Editura Vinea), urmata de intelegerea drept in inima (Editura Paralela 45, 2004). Marin Mincu a publicat in 1998 antologia critica numita Poezia romana actuala. De la Adela Greceanu la Leonid Dimov. Adela Greceanu a sustinut lecturi in tara si in strainatate (Viena, Berlin, Leipzig, Medana, Göteborg, Stockholm, Uppsala), iar textele ei au fost traduse in germana, engleza, suedeza, slovena si albaneza. Este membra a Uniunii Scriitorilor din Romania si a PEN Club Romania.
„Adela Greceanu are forta prin neasemanare.” (Nora Iuga)

„Adela Greceanu este, fara doar si poate, o personalitate artistica distincta, care, indiferenta la ultimele mode poetice, a ajuns de timpuriu la o formula personala, situata undeva la jumatatea drumului dintre poezie si proza, fictiune si viata, poem si pagina de jurnal.” (Octavian Soviany)

„Nu sint prozatoare, dar «poezia» mea are «poveste». Nu am imaginatie. Dar aud bine. Am inceput prin a transcrie vocile unor personaje feminine din copilarie. M-am distrat pe cinste lasindu-le sa-si spuna fiecare povestea. Daca in prima parte e multa galagie (cinci femei, chiar daca una dintre ele e moarta, pot face destul taraboi), in partea a doua e foarte multa tacere. I-am dat jos sosetele miresei si am lasat-o singura. Mult a fost pina i-am prins vocea diurna, cum imi place mie sa zic. Prin scris incerc sa tin pasul cu mine.” (Adela Greceanu)

Festivalul de Literatura "DASEIN" de la Atena a ajuns anul acesta la cea de-a treia editie fiind organizat in colaborare cu Literature Across Frontiers din Marea Britanie.

Niciun comentariu: